background

Friday, October 19, 2012

Emo betul aku!



Si ibu sarat mengandung. Terpaksa balik awal2 ke kg. halaman tingglkan si suami… 

Si isteri baru je bersalin….

Mula berkerja isnin lalu, 5hari lepas….

Terpaksa tinggalkan anak di kampung halaman yang jauh di seberang lautan demi nk pastikan baby yg baru lahir tu terjamin keselamatannya. Betapa sengsara perasaan si ibu. Walaupun aku xrapat dgn dia. Aku dah pun bergelar ibu. Aku tentu boleh rasa perasaan tu. Berbulan bby duduk sama2 dlm rahim, dah lahir..bersama dgn bby 24jam selama 2bulan..tup2 demi nk bekerja…sanggup dan terpaksa tinggalkan anak. 

Pengorbanan si ibu……

Tapi hari ne… hari ke 5 berjumpa, sekatil, serumah dengan si suami….

Alangkah geram dan marahnya aku ne, bila dpt tau si ibu kena pukul dgn si suami…

Aku x tau seteruk mana… aku x tau apa puncanya….

Kau ne manusia jenis apa hah? Isteri kau tu baru je habis pantang tau. Belum sihat sepenuhnya! Mana dia nk berperang dgn emosi dok ingat kt anak.. kau tangankan dia pulak. Walau apa pun punca atau mungkin salah dia, kau xde otak ke nak berlemah lembut, nak berhemah ? Bingai…

Baru nk masuk hari ke-5 berjumpa kot….

Nauuzubillah minzalik….



No comments:

Post a Comment

Cer komen sikit ^_*