background

Friday, October 12, 2012

AMWAY



Mlm tdi p dgr talk amway kt sunway convention cnter. Ada saintis dr luar Negara dtg buat talk tentang hasil penyelidikan dia. Sambil tu nk launch produk baru dorng tu la. Frust…yup frust sngat…. Sebabnya English aku x baper nk bgus. So, xdpt tahu sepenuhnya kebaikan produk. Saintis beb! Bukan senang2 dpt jumpa kot~ 

Slide yg dorng tayang bagus jugak. Ada 3 bhasa sekaligus keluar. 1-english, 1-bm, 1-chinise. Dah la English x baper nk bagus..sepatotnya ada slide bm tu, bolehla aku fahamkan sikit2… frust…yup frust lagi sebb aku rabun! Lgsung x nmpak apa yg ditulis! Rugi sngt…. Time2 ne la aku rasa…sampai bila aku x pandai English ne? sampai bila aku xperlukan & rasakan spek mata tu penting?
Ok, kita tinggalkn itu.

Jumpa pulak abg awi & dr. eng > upline aton
Dengr sedikit talk dari dr. eng. Aku rasa mcm kena curah air panas! Tp xpe. Sbb semuanya….aku dengar dr sudut positif….
  • Tuhan dah kata, 9 drpd 10 rezeki dtgnya dr berniaga. Jadi kenapa kamu xnk berniaga? Nanti jika Tuhan tanya, apa u nk jawap ?
  • Duit mmg xboleh bwk mati. Jadi x kisah la jika miskin tapi happy. TAPI x salah jugk kan jika kaya dan happy?
  • Muslim kena bayar zakat dan terima zakat. Nak byr zakat xde duit. Jd miskin pulak kena daptkn bantuan zakat. Bukankah memberi lebih baik drpd menerima? Jd kenapa kita x kerja kuat2 supaya ada duit boleh bayar zakat dan bantu pulak org lain?
  • U jika buat dan nk berjaya…u mesti recruit sekurang2nya 2org cina dibawah u. u tau la cina kalau kerja mcmnana kan? Mesti boleh bantu u punya… (positif aku disini adalah > betapa kuatnya mereka berkerja! Aku, sbgi seorng muslim? Setakat mana? )
  • Salah satu bukti kecil, mlm tadi, dewan tu 90% adalah chinise ok. Ambil dr sudut positif > betapa kuatnya mereka berkerja keras! 

    Aku ?

No comments:

Post a Comment

Cer komen sikit ^_*