background

Thursday, November 15, 2012

Kenapa janda hot?

Wahhh tajuk... Macam nk cari gaduh je kan? Hahhahaha..
Sebenarnya ini soalan sang suami kpd aku. Aku rasa ini topik yg ramai sngt wanita2 kt luar sana terutama sang isteri mcm aku ne tertya2...
Well, aku rasa aku ada jawapannya....tp dr sudut pandngn aku la...

Ok, back 2 topic..

Kenapa janda hot?

Sebelum tu, janda tu mestilah ada anak. So that, barulah jwpn aku ne boleh 'matching' ngan tajuk. Again..dr sudut pandang aku la ye. Dan sila abaikan janda hot yg x berapa nk sopan tu yeeeee! Topik ne xde kaitan dgn topik tu...

1) Masa

Mcm aku bila nk kluar kemana2..haruslah nk siapkan anak2 supaya comel apabila dilihat kan. Aku pulak ada dua org anak. Nk siapkan budak2.. Bukan senang kan? Mujurlah anak aku 2 2 lelaki. Kalo perempuan, lebih lg masa yg diperlukan tu....

Lepas dah siapkan anak barulah aku nk bersiap plak. But then baru aku nk bersiap cik somi dah bising... Cepat la...cepat la.... Jd adakah aku tenang utk berlawa dgn sebenar2 lawa? Adakah aku sempat nk bermekap? X..sebab even kalo cik somi x bising aku rasa bersalah kasi dia tertunggu2.. Tu belum masuk lg kalo dia buat muka boring..muka bengang.. Atau mungkin ada bunyi2 tikus...

Ada jugk kdng2 tu cik somi sudi tgu. Tapi mcm aku kata... Kadang-kadang...

So, apabila wanita itu adalah janda... MASA adalah miliknya. Bila dia rasa dia nk lawa/hot, dia akan spent masa utk dirinya. Dia akan manage masa sebaik2nya sebb xde sapa nk bising... Cepat ke lambat ke..suma terletak kt tgn si janda...

2) Duit

Expences aku besar beb. Bak kata org..besar periuk maka besarlah keraknya. Dan segala expences tentulah keperluan anak2, rumah then baru sampai kpd aku. Tapi aku rasa ramai sang isteri ne diam je sebab baru expences sampai kt rumah, habis dah duit tu. So kat mana si isteri nak gunakan duit yg ada utk kepentingan sendiri? Nak nak pulak jika si isteri kerja. xsempat nk merasa duit gaji tu, dah habis dah bayar itu ini. Tp adakah si isteri akan marah? Takkkkkkk.. Sebab demi cinta dan kasih syang pd anak2 & suami.

Opsss.. Tak tak tak.... Aku bukan nk komplen. Tapi nk menjwp soalan cik somi ye...

So, bila jadi janda. DUIT adalah miliknya! Ini merujuk kepada janda yg dpt gaji yg halal ye. Yg xhalal tu, xdibincangkan disini.

Jadi, kalo dia rasa dia aim 1 benda tu, dia akan kerja sekeras2nya utk dptkn apa yg dia nak. Tapi kadang2 si suami ne, gaji isteri ne ada lg 2 minggu nak dpat, tp dorang dah tolobg kira dah nak byr itu ini. Tu belum masuk kalo si isteri nak dpt bonus. Dia dah plan dulu nk buat apa. Yela mmg la utk keperluan keluarga tp utk isteri yg bekerja ne tentu ada benda yg dia teringin nk beli kan?

Boleh jugak nk plan dan aim kan. So simpan duit sikit2.... Tp si isteri ne bila tengok si suami mcm dah xstabil, tentulah xsampai hati kan? Kalo kita sang isteri ne xbantu sapa lg kan. Nak nak plak mmg duit tu ada disimpan dan diketahui oleh sang suami kewujudannya. Dan kdng2 pelik pun ye. Oleh kerana dia tau kita ne ada duit, ada je xcukup nye nanti tu. Mesti adalah something wrong somewhere. Jdi kita kenalah bntu si suami. Jd tang mana menyimpan nya tu? Sempat capai x aim yg dibuat? Ada jugk si isteri yg ikhlas. Ada jugak yg x ikhlas. Korang yg mana 1? No no.. Jgn jawap. Simpan jawapn masing2 ye~

Kalo point ke2 yg aku bg ne xbetul..takkan la ramai sngt sang isteri yg lebih suka x bitau kpd suami masing2 yg si isteri ne ada duit 'selit-selit'..

Ha dah. Tu je jwpn aku. Mungkin ada yg setuju. Mungkin ada yg x. Tu terpulang. Sbb ne jwpn dr sudut pandgn aku je. Dan merujuk kpd janda yg baik akhlaknya. Bukan yg gitu2 tu. No no itu aku xkenal ye...

Utk para2 suami. Atau lebih tepat lg suamiku.

Mama bukan nk cakap papa menyusahkan mama. Nauzubillah minzalik. Semua yg mama buat utk papa, anak2 & keluarga kita, akan mama buat sehabis baik. Tapi betapa hancurnya hati bila papa senang2 puji janda mmg hot...

Panas telinga ne... Emo beb !!


No comments:

Post a Comment

Cer komen sikit ^_*